Friday, July 24, 2015

決して見くびらない菩薩 (6) Never Disparaging Bodhisattva (6)

Never Disparaging Bodhisattva (6)
By Thich Nhat Hanh

So Purna went to that land and he was able to gather a lay sangha of five hundred people practicing the mindfulness trainings, and also to establish a monastic community of around five hundred practitioners. He was successful in his attempt to teach and transform the violent ways of the people in that country. Purna exemplifies the practice of kshanti, or inclusiveness.

Sadaparibhuta may have been a future or a former life of Purna. We are the same. If we know how to practice inclusiveness, then we will also be the future life of this great bodhisattva. We know that Sadaparibhuta’s life span is infinite, and so we can be in touch with his action and aspiration at any moment. And when we follow the practice of inclusiveness of Never Despising Bodhisattva, he is reborn in us right in that very moment. We get in touch with the great faith and insight that everyone is a buddha, the insight that is the very marrow of the Lotus Sutra. Then we can take up the career of the bodhisattva, carrying within our heart the deep confidence we have gained from this insight and sharing that confidence and insight with others.

Therapists and others in the healing professions, dharma teachers, school teachers, parents, family members, colleagues and friends can all learn to practice like Sadaparibhuta. Following the path of faith, confidence and inclusiveness, we can help free many people from the suffering of negative self-image, help them recognize their true buddhanature, and lead them into the ultimate dimension.

(end)

(Cf.) http://www.lionsroar.com/buddhahood-in-three-dimensions/

決して見くびらない菩薩 (6)
ティク・ナット・ハン

そこで、プルナはその土地へ行き、彼はマインドフルネスの修行を実践する500人の在家サンガ(修行者仲間)を集めることができ、そしてまた、約500人の実践者の僧院共同体を確立することができました。彼はその国の人々の暴力的なやり方を教えを通して変容する試み​​に成功しました。プルナは包括(無差別)の実践を実証しています。

サダパリブータは、プルナの来世または前世であったのかもしれません。私たちは同一です。私たちが包括(無差別)を実践する方法を知っているなら、私たちもまたこの偉大な菩薩の来世になるでしょう。私たちは、サダパリブータの寿命は無限であることを知っていて、だからこそいつでも彼の行動と大望に接することができるのです。そして、私たちが決して軽蔑しない菩薩の包括(無差別)の実践に従う時、正にその瞬間に彼は私たちの中に生まれ変わります。誰もが仏陀であるという偉大な信仰と洞察、法華経の正に心髄である洞察を私たちはしっかりとつかみます。すると、私たちは心の中にこの洞察から得た深い自信を持って、他人とその自信と洞察を共有しながら、菩薩の生涯を始められます。

癒しの職業の心理療法士やその他の人々、法を説く師、学校の先生、両親、家族、同僚、友人は皆、サダパリブータのように実践することを学ぶことができます。信仰、自信、包括(無差別)の道に従うことによって、私たちは多くの人々が否定的な自己イメージの苦しみから自由になるのを助けることができ、自分の真の仏性に気付くのを助けることができ、彼らを究極の次元へ導くことができます。

(おわり)

(参考)http://www.lionsroar.com/buddhahood-in-three-dimensions/