Friday, March 6, 2015

Karma 業

Watch the following Thay's video to understand Karma well. 


<Key phrases>

1) From the point of view of time, cause and effects are not two different entities. One is the continuation of the other. It is a wonderful collaboration on the basis of no-self. There is only a continuation.

2) From the point of view of space, it is the same. You are not strictly individual. You are partly collective. We have a notion of individual karma and collective karma. And any karma, whether it is collective or individual, affects the whole. In the collective, there is an individual. In the individual, there is a collective. 

3) Any karma affect all of us. Whatever good we are doing here is helping the world. So, we have to be confident that karma is not lost. Our action, or karma is neither different nor the same.

カルマ(業:行動)をよく理解するために、次のThayのビデオをご覧ください。 https://www.youtube.com/watch?v=B7I4jP9s8bQ

<鍵となる言葉>

1) 時間の観点から、原因と結果は2つの異なる実体ではありません。一方は他方の続きです。それは無自性(独立した自己の不在)基づく素晴らしいコラボレーションです。継続のみしかありません。

2) 空間の観点からも、同じです。あなたは厳密には個人ではありません。あなたは部分的に集合的なのです。私たちは、個人のカルマと集合的カルマの概念を持っています。そして、それが集合的であろう個人的であろうが、いかなるカルマであろうとも、全体に影響を及ます。集合の中に個があります。個の中に集合があります。

3) いかなるカルマであろうとも私たち全員に影響を及ぼします。私たちがここでしている良いことは何でも世界を助けています。ですから、私たちはカルマが失われないことに自信を待つ必要があります。私たちの行動、即ちカルマは異なりもせず、同じでもありません。

Grand Canyon, the Kaibab Forest Photo by Davis Devol

No comments:

Post a Comment